14 juni: Onze man bij de Taliban

Op woensdagavond 14 juni sprak Thomas Erdbrink in concertgebouw de Vereeniging in Nijmegen over zijn serie ‘Onze man bij de Taliban’. Het was een indringende avond waarbij de gevolgen van de oorlog in Afghanistan werden besproken en er verbinding was tussen mensen die begaan zijn met de situatie in Afghanistan.

Meer dan 700 mensen waren aanwezig in de grote zaal van het Concertgebouw de Vereeniging waar Thomas Erdbrink ons meenam in zijn tijd in Afghanistan tijdens het maken van de serie. Aan de hand van videofragmenten gaf Thomas achtergrond-informatie over die situatie in Afghanistan en vertelde hij verhalen van Afghanen die hij ontmoette tijdens zijn werk.

Het waren verdrietige en zware verhalen en mensen werden geraakt door wat Thomas vertelde. Het was ontroerend om te zien hoeveel mensen betrokken zijn bij de Afghanen en graag iets willen betekenen. Dit geeft hoop en motiveert ons om de stichting verder te ontwikkelen. We hebben naderhand vele mensen gesproken die ook vanuit Nederland iets willen doen. Deze avond heeft ons met elkaar verbonden en we hopen dat er vruchtbare samenwerkingen zullen ontstaan.

Bekijk hier de documentaire serie Onze man bij de Taliban.

Vergelijkbare berichten