17 maart: Terugblik op het rondetafelgesprek op het ministerie van Buitenlandse Zaken

Op vrijdag 17 maart vond er een rondetafelbijeenkomst plaats op het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag over de toekomstvisie op Afghanistan. De bijeenkomst werd georganiseerd door Marloes Borsboom-Turabaz namens Hague Corporate Affairs in samenwerking met het ministerie van Buitenlandse Zaken. Namens Stichting Rescue Mother & Child namen Mahbooba Menapal en Mahmood Menapal deel aan het gesprek. We kijken terug op een waardevolle en vruchtbare bijeenkomst.

Het doel van het rondetafelgesprek was om verschillende stakeholders uit Nederlands bij elkaar te brengen om in gesprek te gaan over hoe Nederland het beste invulling kan geven aan inzet in Afghanistan. In aanwezigheid van de Nederlandse ambassadeur in Afghanistan Emiel de Bont en onder leiding van voormalig ambassadeur in Parijs en Beijing en secretaris-generaal bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, Ed Kronenburg, werd een gesprek gevoerd over wat we op dit moment voor Afghanistan kunnen betekenen.

De deelname aan het rondetafelgesprek was voor Stichting Rescue Mother & Child (RMCA) een goed moment om de andere betrokkenen en organisaties die hulp bieden in Afghanistan te leren kennen. Zo waren er verschillende Nederlandse en Afghaanse ngo’s aanwezig waarmee we zouden kunnen samenwerken om onder de gegeven omstandigheden in Afghanistan toch hulp te bieden.

Mahmood en Mahbooba Menapal hebben tijdens het rondetafelgesprek de kans gekregen om uitgebreid hun verhaal te vertellen en waar RMCA zich voor wil gaan inzetten. De aanwezigen reageerden zeer positief en waren onder de indruk. Dit geeft ons goede moed en energie om vervolgstappen te zetten. We kijken met dankbaarheid terug op deze waardevolle bijeenkomst en hopen dat we met elkaar verder kunnen werken. Middels deze weg willen we ook Marloes Borsboom-Turabaz bedanken voor het faciliteren van de bijeenkomst.

Vergelijkbare berichten